novinky z F1..
Dalsia jedna sezona F1 nam skoncila a na jej konci ostal len jeden jediny vitaz. Sezonu 2006 najlepsie ukoncil Fernando Alonso este na Renaulte. Ten ziskal aj pohar konstrukterov. Ako druhy skoncil Michael Schumacher, ktory tento rok aj ukoncil svoju karieru jazdca F1 a presedlal do managerskeho kresla, od buduceko roka bude nieco ako skautom pre Ferrari bude hladat nadejne mlade talenty. Zacina teda dalsia nova era vrcholoveho motosportu, kedze Michael Schumacher sa uz takmer naisto nestane majstrom sveta a tak budu o titul od novej sezony bojovat viaceri nadejni jazci ako napriklad Fernando Alonso, ktory ma uz teraz na konte dva tituly majstra sveta, Lewis Hamiltom, Felippe Massa, Giancarlo Fissichella, Heikki Kovalainen, alebo aj Kimi Raikkonen, ktory bude hajit farby cerveneho Ferrari...Vsetkym prajeme vela stastia a hlavne ferovy a napinavy boj v ktorom zvitazi len ten najlepsi!! :o)
Vodafone sa od roku 2007 stava hlavnym sponzorom McLarenu Mercedes. oznamili to vzapati po vzajomnej dohode este minuly rok 2005. som zvedava, ako im to teraz pobezi...; )
Fernando Alonso podpisal zmluvu s McLarenom Mercedes. Pre tento tim z Wokingu bude jazdit sice az od sezony 2007, ale oznamili to hned po podpise zmluvy. Timto sa ale otvara ale otazka kto z dvojice Raikkonen - Montoya po tejto zezone z McLarenu odide. Vsetci analitici ale tipuju Raikkonena, pretoze si myslia, ze pre Kimiho je to od McLarenu podraz, ktory si nezasluzil.....uvidi sa uz v tejto sezone...
Tim McLaren predstavil ,,oficialnu testovaciu´´ verziu MP4-21. Po prototipe MP4-21B prisla na rad oficialna testovacia verzia MP4-21. Predstavenie noveho monopostu aj s oficialnym sfarbenim sa odhaduje na asi polovicu februara. V utorok a stredu (24.-25. jan.) v novom monoposte sedel po prvy krat Juan Pablo Montoya ktory si auto pochvaloval, ale hovoril, ze na nom samozrejme treba este dost veci doladit. Kimi Raikkonen sedel v novom monoposte vo stvrtok a v piatok(26.-27. jan.) ktory si ho najprv pochvaloval, ale vzapati spustil kritiku na motor V8 ktoreho vyrobcom je automobilka Mercedes. Sam hovori: " Najväčším problémom je motor. Neviem ako dlho bude trvať, kým sa nám to podarí dostať pod kontrolu. Na to sa musíte opýtať v Mercedese. Určite nie sme v tejto oblasti tam, kde by sme mali byť. Musíme sa zlepšiť. V oblasti motoru máme obrovské množstvo práce. Testujeme už dlho, ale pokrok ešte nenastal. Motor je určite našou slabinou! Som trochu znepokojený, ale panike nepodlieham. "
Tim McLaren Mercedes predstavil nove lakovanie na sezonu 2006. Tento rok na prekvapenie mnoha fanusikov nesli daleko od striebornej farby. Zvolili chromovane lakovanie doplnene ciernou a cervenou, ktora bude priestorom na reklamu pre Vodafone, ako hlavny sponzor od sezony 2007.
Zatiaľ som videl len obrázky nového dizajnu, ale v realite to je vraj ešte oveľa krajšie," povedal Kimi Räikkonen. " Auto vyzerá nádherne a na trati bude centrom pozornosti. Na toto auto sa veľmi teším."
" Špica! Aké nádherné auto," teší sa Juan-Pablo Montoya. " Auto MP4-21 som už testoval, ale táto farebná schéma ho oživila. Je určite krásne." Vsetci fanusikovia vsak dufaju aby nove auto take ake je krasne ,bolo aj spolahlive:)
Poslednou VC v tomto roku sa stala VC Brazilie v Sao Paule. Jej vitazom sa sice stal Felipe Massa, ale na tron najrychlejsieho muze sveta uz po druhykrat v rade zasadol Fernando Alonso. Ak sa mu ale podarťi obhalit aj tento titul, uz to nebude za tuto stajnu, ale za britsky McLaren Mercedes s ktorym este minuly rok podpisal zmluvu a upisal sa mu na 3 roky.
Tato VC bnola hlavne poslednou v kariere pre Michaela Schumachera, ktory odchadza do pretekkarskeho dochodku po 16. rokoch pretekarskej kariery. Tituly majstra sveta ziskal za Benetton a Ferrari, no vsetky pod vedenim jedneho muza a tym bol Jean Todt. Dokopy ich bolo 10 a boli len dvaja muzi, ktori ho dokaazali za cele jeho panovanie porazit. Jednym z nich bol Mika Hakkinen, ktory odsiel z kolotoca F1 v roku 2001 a za ery Michaela ziskal 2 tituly a rovnako 2 tituly ziskal na konci Michaelovho panovania aj Fernando Alonso. V roku 2003 ho takmer z tronu zosadil Kimi Raikkonen, no po tazkom boji vtedy skoncil len ako druhy so stratou dvoch bodov, no aj to stacilo Michaelovi na obhajobu jeho dalsieho titulu majstra sveta.
Výsledky:
|
č. |
Pilot |
Tím |
P |
Okruhy |
Čas/strata |
|
Rýchlosť |
1. |
6 |
F. Massa |
Ferrari |
B |
71 |
1:31:53.751 |
|
199,732 |
2. |
1 |
F. Alonso |
Renault |
M |
71 |
+0:18.658 |
|
- |
3. |
12 |
J. Button |
Honda |
M |
71 |
+0:19.394 |
|
- |
4. |
5 |
M. Schumacher |
Ferrari |
B |
71 |
+0:24.094 |
|
- |
5. |
3 |
K. Räikkönen |
McLaren |
M |
71 |
+0:28.503 |
|
- |
6. |
2 |
G. Fisichella |
Renault |
M |
71 |
+0:30.287 |
|
- |
7. |
11 |
R. Barrichello |
Honda |
M |
71 |
+0:40.294 |
|
- |
8. |
4 |
P. de la Rosa |
McLaren |
M |
71 |
+0:52.068 |
|
- |
9. |
17 |
R. Kubica |
BMW |
M |
71 |
+1:07.642 |
|
- |
10. |
22 |
T. Sato |
Super Aguri |
B |
70 |
+1 Rnd. |
|
- |
11. |
21 |
S. Speed |
Toro Rosso |
M |
70 |
+1 Rnd. |
|
- |
12. |
15 |
R. Doornbos |
Red Bull |
M |
70 |
+1 Rnd. |
|
- |
13. |
20 |
V. Liuzzi |
Toro Rosso |
M |
70 |
+1 Rnd. |
|
- |
14. |
19 |
C. Albers |
Spyker |
B |
70 |
+1 Rnd. |
|
- |
15. |
18 |
T. Monteiro |
Spyker |
B |
69 |
+2 Rnd. |
|
- |
16. |
23 |
S. Jamamoto |
Super Aguri |
B |
69 |
+2 Rnd. |
|
- |
17. |
16 |
N. Heidfeld |
BMW |
M |
63 |
+8 Rnd. |
|
- |
Konečné poradie MS F1 (po 18 pretekoch): 1. Fernando Alonso (Šp.) 134 bodov, 2. Michael Schumacher (Nem.) 121, 3. Felipe Massa (Braz.) 80, 4. Giancarlo Fisichella (Tal.) 72, 5. Kimi Räikkönen (Fín.) 65, 6. Jenson Button (V. Brit.) 56, 7. Rubens Barrichello (Braz.) 30, 8. Juan Pablo Montoya (Kol.) 26, 9. Nick Heidfeld (Nem.) 23, 10. Ralf Schumacher (Nem.) 20, 11. Pedro de la Rosa (Šp.) 19, 12. Jarno Trulli (Tal.) 15, 13. David Coulthard (V. Brit.) 14, 14. Jacques Villeneuve (Kan.) a Mark Webber (Austr.) po 7, 16. Robert Kubica (Poľ.) 6, 17. Nico Rosberg (Nem.) 4, 18. Christian Klien (Rak.) 2, 19. Vitantonio Liuzzi (Tal.) 1.
Pohár konštruktérov: 1. Renault 206 bodov, 2. Ferrari 201, 3. McLaren-Mercedes 110, 4. Honda 86, 5. BMW Sauber 36, 6. Toyota 35, 7. Red Bull 16, 8. Williams 11, 9. Toro Rosso 1.
Agentúra SITA napísala:
Fernando Alonso na Renaulte obhájil titul majstra sveta v pretekoch automobilov formuly 1, čo sa mu vo veku 25 rokov podarilo ako najmladšiemu jazdcovi v histórii. Španielovi stačilo na druhé prvenstvo vo svetovom šampionáte najsledovanejšej motoristickej disciplíny aj 2. miesto na záverečnej Veľkej cene Brazílie, ktorú na okruhu Interlagos v Sao Paule vyhral domáci jazdec Felipe Massa na Ferrari. Alonsov konkurent v boji o titul Michael Schumacher počas víkendu doplatil na problémy s monopostom, keď ho v kvalifikácii zradil palivový systém, v ktorom sa strácal tlak, a potom v pretekoch na poškodenú ľavú zadnú pneumatiku po kolízii v úvode pri predbiehaní Giancarla Fisichellu. Napokon Schumacher skončil na 4. mieste, takže sedemnásobný majster sveta sa s kariérou lúči striebornou pozíciou v hodnotení MS s 13-bodovou stratou na Alonsa. V Renaulte sa vďaka výkonom oboch jazdcov (Alonso, Fisichella) tešili aj zo zisku Pohára konštruktérov, keď Ferrari zdolali o 5 bodov.
" Mám za sebou fantastický víkend a najmä skvelé preteky. Ďakujem celému tímu Renault, ktorý považujem v seriáli F1 za svoju rodinu, a ktorý vyrastal spolu so mnou. Jazdil som zaň poslednýkrát, a preto som šťastný, že sme vyhrali oba tituly - individuálny aj tímový. Musím povedať, že stať sa dvojnásobným majstrom sveta v čase, keď ešte jazdil Michael Schumacher, je výnimočná vec. Hodnota mojich prvenstiev je takto oveľa vyššia," povedal Fernnado Alonso.
Vďaka prvenstvu Massu sa brazílski fanúšikovia radovali v Interlagose prvýkrát od roku 1993, keď vyhral legendárny Ayrton Senna. V celkovom súčte Brazílčania doma triumfovali osemkrát. Okrem dvoch prvenstiev Sennu (1991 a 1993) sa to podarilo aj Nelsonovi Piquetovi (1983 a 1986), Emersonovi Fittipaldimu (1973, 1974), Carlosovi Pacemu (1975) a tentoraz aj Massovi. Pilot Ferrari si vďaka víťazstvu definitívne vybojoval 3. priečku v hodnotení MS. Massa vyhral druhé preteky v kariére aj v aktuálnej sezóne a na záver pri prejazde cieľovou čiarou mohol mávať nadšene brazílskou vlajkou. Felipe Massa: " Zvíťaziť pred domácim publikom je skvelé, môj sen sa stal skutočnosťou. Vidieť fanúšikov tešiť sa a tancovať s brazílskymi vlajkami je úžasné. Prežívam najkrajší deň vmojom živote. Auto mi mechanici pripravili stopercentne, preto považujem dnešné preteky za najľahšie v kariére."
Po dramatickom štarte, pri ktorom sa poškodili obe autá Williamsu, začal stíhaciu jazdu Michael Schumacher. Trochu ho pribrzdilo safety car v 3. kole po tom, čo Nico Rosberg definitívne rozbil svoj Williams. Nemec sa postupne prepracoval na 5. priečku, no pri predbiehaní Giancarla Fisichellu v 10. kole si poškodil zadnú ľavú pneumatiku, stratil svoju pozíciu a po zastávke v boxoch sa vrátil na trať na poslednom mieste. To zmarilo jeho šance na titul. Prvé miesto na trati si s prehľadom udržiaval Felipe Massa z Ferrari, ktorý sa rýchlymi kolami vzďaľoval od svojich prenasledovateľoch. Po prvých zastávkach v boxoch sa menilo poradie za Massom. V 26. kole sa na 2. priečku dostal Fernando Alonso a pred Kimiho Räikkönena, ktorému v tom čase McLaren veľmi nešiel, sa prepracoval aj Jenson Button. Zo zadných pozícii útočil Michael Schumacher, vo svojich posledných pretekoch kariéry chcel po individuálnom neúspechu dopomôcť tímu k triumfu v Pohári konštruktérov. V 63. kole predstihol pilot Ferrari piateho Fisichellu a chystal sa zaútočiť aj na Räikkönena. Tri kolá pred záverom zviedol súboj so svojím nástupcom v talianskej stajni a po poslednom predbiehacom manévri v kariére a následnom najrýchlejšom kole sa definitívne 4. miestom rozlúčil s cirkusom F1. Do záveru sa už na prvých miestach nič nezmenilo a Massa s prehľadom triumfoval pred Alonsom a Buttonom.
Vizitka majstra sveta v pretekoch formuly 1 Španiela Fernanda Alonsa:
Fernando Alonso (Renault)
narodený: 29. júla 1981 v Oviede
stav: slobodný
výška: 171 cm
váha: 68 kg
kariéra v F1:
2001: Minardi (0 bodov)
2002: Renault (testovací jazdec)
2003: Renault, 6. miesto v celkovom hodnotení šampionátu, 55 bodov
2004: Renault, 4. miesto v celkovom hodnotení šampionátu, 59 bodov
2005: Renault, 1. miesto v celkovom hodnotení šampionátu, 133 bodov
2006: Renault, 1. miesto v hodnotení šampionátu, 134 bodov
víťazstvá vo VC: 15
získané body: 373
pole-positions: 15
prvá Veľká cena: v roku 2001 v Melbourne
Vizitka sedemnásobného majstra sveta automobilov F1 Michaela Schumachera, ktorý po nedeľňajšej VC Brazílie ukončil kariéru:
Michael Schumacher (Nemecko)
vek: 37 rokov
výška: 174 cm
hmotnosť: 68 kg
narodený: 3. 1. 1969 v Hürth-Hermülheime (Nem.), žije vo Vufflens-le-Château (Švajč.)
stav: ženatý, manželka: Corinna Betsch, dve deti (Gina Marie a Mick)
hobby: futbal, tenis, plávanie, lyžovanie
majstrovské tituly: 7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)
počet odjazdených VC: 247 (179 v tíme Ferrari)
počet " pole position" na štarte: 68 (58 vo Ferrari)
umiestnenia na stupňoch víťazov: 153 (120 vo Ferrari)
prvá veľká cena v kariére: VC Belgicka 1991
prvé umiestnenie na stupňoch víťazov: Belgicko 1992
prvé víťazstvo: Belgicko 1992
tímy, v ktorých pôsobil: Jordan (1991), Benetton (1992 - 1995), Ferrari (1996 - 2006)
Rekordné zápisy:
najviac titulov - 7
najviac víťazstiev: 90
najviac pódiových umiestnení: 153
najviac druhých miest: 43
najviac víťazstiev na jednej VC: 8 vo Francúzsku
najviac pole position: 68
najviac víťazstiev z pole position: 40
najviac bodov v sezóne: v roku 2004 - 148
najviac bodovaných umiestnení v rade: 24 (2001-2003)
najväčší víťazný bodový rozdiel: v roku 2002 - 67
najviac víťazstiev v sezóne: 2004 - 13
najviac víťazstiev v rade v jednej sezóne: 7 (2004)
najviac sezón v rade s minimálne jedným víťazstvom: 15
najrýchlejšie získaný titul: 2002 - v júli, keď zostávalo do konca ešte 6 pretekov
najviac najrýchlejších kôl: 75
míľniky kariéry:
prvé preteky v motokárach absolvoval ako 5-ročný
1984 - majster Nemecka v motokárach
1987 - majster Európy v motokárach
1989 - účastník seriálu pretekov nemeckej formuly 3, celkovo obsadil 3. miesto
1990 - majster Nemecka vo formule 3, víťaz VC Macao pred M. Häkkinenon, účastník MS športových automobilov (spolu s Frentzenom a Wedlingerom) v juniorskom tíme Mercedes
1991 - debut v MS F1 na VC Belgicka, jazdil za Jordan, celkovo 12. miesto (4 body)
1992 - jazdil za Benetton, celkovo 3. miesto (53 bodov)
1993 - Benetton, 4. miesto (52 bodov)
1994 - Benetton, prvý raz sa stal majstrom sveta - 8 víťazstiev (92 bodov)
1995 - Benetton, druhý titul majstra sveta - 9 víťazstiev (102 bodov)
1996 - prestup z Benettonu do Ferrari, celkovo 3. miesto (59 bodov)
1997 - diskvalifikovaný v záverečných pretekoch sezóny VC Európy v Jereze z 2. miesta po kolízii z neskorším šampiónom J. Villeneuvom - 5 víťazstiev (78 bodov)
1998 - Ferrari, celkovo na 2. mieste (86 bodov)
1999 - Ferrari - 4. miesto (44 bodov)
2000 - prvý raz majster sveta s Ferrari, celkovo tretí titul - 9 víťazstiev (108 bodov)
2001 - štvrtý titul majstra sveta - 9 víťazstiev (123 bodov)
2002 - piaty titul majstra sveta, 11 víťazstiev (144 bodov)
2003 - šiesty titul majstra sveta, 6 víťazstiev (93 bodov)
2004 - siedmy titul majstra sveta, 13 víťazstiev z 18 pretekov, rekordných 148 bodov
2005 - v hodnotení MS skončil tretí, vyhral iba VC USA
2006 - stal sa prvým jazdcom histórie vo všetkých motoristických pretekoch, ktorý v Indianapolise vyhral päťkrát, v hodnotení MS skončil druhý
Prehľad majstrov sveta:
Rok / jazdec (krajina) / tím
1950 Giuseppe Farina (Tal.) Alfa Romeo
1951 Juan Manuel Fangio (Arg.) Alfa Romeo
1952 Alberto Ascari (Tal.) Ferrari
1953 Alberto Ascari (Tal.) Ferrari
1954 Juan Manuel Fangio (Arg.) Maserati/Mercedes
1955 Juan Manuel Fangio (Arg.) Mercedes
1956 Juan Manuel Fangio (Arg.) Lancia-Ferrari
1957 Juan Manuel Fangio (Arg.) Maserati
1958 Mike Hawthorn (V. Brit.) Ferrari
1959 Jack Brabham (Aust.) Cooper-Climax
1960 Jack Brabham (Aust.) Cooper-Climax
1961 Phil Hill (USA) Ferrari
1962 Graham Hill (V. Brit.) BRM
1963 Jim Clark (V. Brit.) Lotus-Climax
1964 John Surtees (V. Brit.) Ferrari
1965 Jim Clark (V. Brit.) Lotus-Climax
1966 Jack Brabham (Aust.) Brabham-Repco
1967 Denis Hulme (N. Zel.) Brabham-Repco
1968 Graham Hill (V. Brit.) Lotus-Ford
1969 Jackie Stewart (V. Brit.) Matra-Ford
1970 Jochen Rindt (Aust.) Lotus-Ford
1971 Jackie Stewart (V. Brit.) Tyrell-Ford
1972 Emerson Fittipaldi (Braz.) Lotus-Ford
1973 Jackie Stewart (V. Brit.) Tyrell-Ford
1974 Emerson Fittipaldi (Braz.) McLaren-Ford
1975 Niki Lauda (Rak.) Ferrari
1976 James Hunt (V. Brit.) McLaren-Ford
1977 Niki Lauda (Rak.) Ferrari
1978 Mario Andretti (USA) Lotus-Ford
1979 Jody Scheckter (JAR) Ferrari
1980 Alan Jones (Aust.) Williams-Ford
1981 Nelson Piquet (Braz.) Brabham-Ford
1982 Keke Rosberg (Fín.) Williams-Ford
1983 Nelson Piquet (Braz.) Brabham-BMW
1984 Niki Lauda (Rak.) McLaren-TAG
1985 Alain Prost (Fr.) McLaren-TAG
1986 Alain Prost (Fr.) McLaren-TAG
1987 Nelson Piquet (Braz.) Williams-Honda
1988 Ayrton Senna (Braz.) McLaren-Honda
1989 Alain Prost (Fr.) McLaren-Honda
1990 Ayrton Senna (Braz.) McLaren-Honda
1991 Ayrton Senna (Braz.) McLaren-Honda
1992 Nigel Mansell (V. Brit.) Williams-Renault
1993 Alain Prost (Fr.) Williams-Renault
1994 Michael Schumacher (Nem.) Benetton-Ford
1995 Michael Schumacher (Nem.) Benetton-Renault
1996 Damon Hill (V. Brit.) Williams-Renault
1997 Jacques Villeneuve (Kan.) Williams-Renault
1998 Mika Häkkinen (Fín.) McLaren-Mercedes
1999 Mika Häkkinen (Fín.) McLaren-Mercedes
2000 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2001 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2002 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2003 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2004 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2005 Fernando Alonso (Šp.) Renault
2006 Fernando Alonso (Šp.) Renault
Historický prehľad držiteľov Pohára konštruktérov v F1:
1958 Vanwall
1959 Cooper-Climax
1960 Cooper-Climax
1961 Ferrari
1962 BRM
1963 Lotus-Climax
1964 Ferrari
1965 Lotus-Climax
1966 Brabham-Repco
1967 Brabham-Repco
1968 Lotus-Ford
1969 Matra-Ford
1970 Lotus-Ford
1971 Tyrell-Ford
1972 Lotus-Ford
1973 Lotus-Ford
1974 McLaren-Ford
1975 Ferrari
1976 Ferrari
1977 Ferrari
1978 Lotus-Ford
1979 Ferrari
1980 Williams-Ford
1981 Williams-Ford
1982 Ferrari
1983 Ferrari
1984 McLaren-Porsche
1985 McLaren-TAG
1986 Williams-Honda
1987 Williams-Honda
1988 McLaren-Honda
1989 McLaren-Honda
1990 McLaren-Honda
1991 McLaren-Honda
1992 Williams-Renault
1993 Williams-Renault
1994-Williams-Renault
1995 Benetton-Renault
1996 Williams-Renault
1997 Williams-Renault
1998 McLaren-Mercedes
1999 Ferrari
2000 Ferrari
2001 Ferrari
2002 Ferrari
2003 Ferrari
2004 Ferrari
2005 Renault
2006 Renault
Historický prehľad najúspešnejších jazdcov vo formule 1:
Prehľad jazdcov s najväčším počtom pole positions (x - aktívny jazdec):
1. x-Michael Schumacher (Nem.) 68, 2. Ayrton Senna (Braz.) 65, 3. Alain Prost (Fr.) 33, 4. Jim Clark (V. Brit.) a Nigel Mansell (V. Brit.) po 32, 6. Juan Manuel Fangio (Arg.) 28, 7. Mika Häkkinen (Fín.) 26, 8. Niki Lauda (Rak.) a Nelson Piquet (Braz.) po 24, 10. Damon Hill (V. Brit.) a Rene Arnoux (Fr.) po 19,... 14. x-Fernando Alonso (Šp.) 15, 18. x-Rubens Barrichello (Braz.) a x-David Coulthard (V. Brit.) po 13, 25. x-Kimi Räikkönen (Fín.) 11
Prehľad jazdcov s najväčším počtom víťazstiev (x - aktívny jazdec):
1. x-Michael Schumacher (Nem.) 91, 2. Alain Prost (Fr.) 51, 3. Ayrton Senna (Braz.) 41, 4. Nigel Mansell (V. Brit.) 31, 5. Jackie Stewart (V. Brit.) 27, 6. Jim Clark (V. Brit.) a Niki Lauda (Rak.) po 25, 8. Juan Manuel Fangio (Arg.) 24, 9. Nelson Piquet (Braz.) 23, 10. Damon Hill (V. Brit.) 22,... 13. x-Fernando Alonso (Šp.) 15, 17. David Coulthard (V. Brit.) 13
Najväčší počet víťazných VC v seriáli MS automobilov F1 (x-aktívny jazdec):
1. x-Michael Schumacher (Nem.) 91
2. Alain Prost (Fr.) 51
3. Ayrton Senna (Braz.) 41
4. Nigel Mansell (V. Brit.) 31
5. Jackie Stewart (V. Brit.) 27
6. Jim Clark (V. Brit.) 25
Niki Lauda (Rak.) 25
8. Juan Manuel Fangio (Arg.) 24
9. Nelson Piquet (Braz.) 23
10. Damon Hill (V. Brit.) 22
...
13. x-Fernando Alonso (Šp.) 15
Zdroj: f1.sk